Huumeisiin kuolleita oli viime vuonna ennätyksellisen paljon – "Joka neljäs 15–24-vuotiaana kuollut menehtyi huumeisiin"

Huumeisiin kuolleita oli viime vuonna ennätyksellisen paljon, kertoo Tilastokeskus. Kaikkiaan huumausainekuolemia oli 310, mikä on 60 enemmän kuin vuonna 2022.

Tiedot perustuvat Tilastokeskuksen kuolemansyytilastoon.

Eniten huumekuolemia oli 15–24-vuotiaiden ikäryhmässä. Kuolleiden määrä myös kasvoi eniten kyseisessä ikäryhmässä.

– Vuonna 2023 joka neljäs 15–24-vuotiaana kuollut menehtyi huumeisiin, kertoo tiedotteessa Tilastokeskuksen aktuaari Kati Taskinen.

Tämä juttu on maksuton

Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.