15-vuotiaana syöpään menehtynyt Milla on läsnä kuvissa ja muistoissa – liperiläiset Silvennoiset eivät takertuneet suruun

Olen yrittänyt totella tyttäreni viimeisiä toivotuksia: pidä huolta itsestäsi ja tee asioita, joista pidät.

Näin sanoo liperiläinen Maija Silvennoinen, 46, joka menetti Milla-tyttärensä viisi ja puoli vuotta sitten.

Milla kuoli syöpään 15-vuotiaana, juuri saatuaan peruskoulun päästötodistuksen. Tieto toivotusta lukiopaikasta tuli hänen kännykkäänsä vasta hautajaispäivänä.

Maija ja Juha Silvennoinen valitsivat alusta saakka avoimuuden yhdessä Millan kanssa. Harvinaisesta sarkoomasta puhuttiin ystäville ja tutuille. Myös Karjalainen pääsi tekemään juttuja valoisasta Millasta siinä vaiheessa, kun vuonna 2015 päästä leikattu syöpä oli uusinut vuonna 2017.

Tämä juttu on maksuton

Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.