Hellepäivät näkyvät Kouvolassa eläinlääkärin vastaanotolla

Kouvolan kaupungineläinlääkäri muistuttaa, ettei lemmikkiä tule jättää valvomatta autoon kesällä hetkeksikään.

Helteiden saapuminen näkyy eläinlääkärin vastaanotolla. Kouvolan kaupungineläinlääkäri Matti Ollilainen kertoo, että ennen viime viikkoa kuluvana kesänä ei ole hoidettu yhtäkään lämpöhalvausoireista kärsivää eläinpotilasta.

– Kuluneen viikon aikana on hoidettu muutamia koirapotilaita lämpöhalvausoireiden vuoksi.

Lämpötilat kipusivat lähelle kolmeakymmentä astetta viime viikon lopulla. Tällä viikolla päivälämpötilat ovat pysytelleet visusti hellerajan yläpuolella.

Helteinen sää kasvattaa lemmikkien lämpöhalvausriskiä, mutta myös riskiä tulla käärmeen puremaksi. Ollilainen kertoo lämpimien päivien näkyvän lisääntyneinä kyynpurematapauksina vastaanotolla.

Tämä juttu on maksuton

Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.