Hallitus selvittää vauvojen osakesäästötiliä – kuulostaa kivalta ajatukselta, pohtii tuore äiti Piia Kinnunen
Hallitus selvittää parhaillaan mahdollisuutta toteuttaa vastasyntyneiden osakesäästötili. Ainakin kolmea mallia on ehdotettu.
Kuulostaa kivalta, että valtiolta tulisi pesämuna. Näin pohtii ajatusta vastasyntyneiden osakesäästötilistä tuore äiti Piia Kinnunen.
– Pitäisikö siinä sitten olla valinnanvapautta, mihin pesämuna sijoitetaan. Sijoituksiin liittyy eettisiä ja moraalisia puolia, hän miettii.
Ajatus vauvojen osakesäästötilistä on kirvoittanut ainakin kolme ehdotusta asian toteutusmalliksi.
Pääministeri Petteri Orpon (kok.) hallitus selvittää parhaillaan mahdollisuutta toteuttaa vastasyntyneiden osakesäästötili, jonne valtio lahjoittaisi jokaiselle uudelle suomalaiselle ensisijoituksen osana äitiyspakkausta.
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.