Mielipide | Huomioiko koulu lukiolaisten uupumuksen?
Lukiolaisten elämää uhkaavat monenlaiset esteet ja hidasteet, joita myös työelämässä nähdään.
Stressi, mielenterveyden ongelmat, liian suuret työmäärät ja paineet omasta osaamisesta pyörivät varmasti meidän kaikkien päässä edes silloin tällöin. Uupumusta unohtamatta, mikä saattaa kummitella päivittäin harteillamme.
Uupumus on pitkäaikainen ja voimakas väsymystila, jolloin osa meistä voi kokea itsensä työkyvyttömäksi. Uupumuksen voi laukaista tai pahentaa järkyttävät työmäärät, huolet arvosanoista sekä unenpuute. Miten tässä tilanteessa pitäisi jaksaa painaa kursseista läpi?
Miten koulut olettavat meistä löytyvän puhtia koeviikkoon, jos he puristavat meistä kaiken irti kurssin aikana mm. tehtävävuorien ja erilaisten välitestien avulla?
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.