Nimellä Anita Kärki Osa opiskelijoista ei toivo paluuta kampuksille

Opiskelijat ovat palanneet kampuksille koronasulkujen jälkeen. Palaaminen läsnäopetukseen on tervetullutta etenkin uusille opiskelijoille. Kaikki opiskelijat eivät silti ole innolla palaamassa opiskelupaikkakunnilleen. Moni vanhempi opiskelija on korona-aikana asettautunut työn ja läheisten vuoksi pysyvästi jo toiselle paikkakunnalle. Heitä paluu lähiopetukseen ei välttämättä innosta. He toivovat, että opetusta voisi jatkossakin saada etäopetuksena.

Nämä toiveet ovat tuttuja Jyväskylän yliopistossa. Sama tilanne on myös Jyväskylän ammattikorkeakoulussa. Korkeakouluissa pohditaan nyt, miten toiveeseen voitaisiin vastata.

Tämä juttu on maksuton

Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.