Mielipide | ”Pöyristyminen” tarttui jo päätoimittajaankin
Elokapinan ja Återställ våtmarker -ryhmän eduskuntatalon graniittipylväiden värjääminen vesiväreillä on aiheuttanut ainakin sosiaalisessa mediassa sellaisen huutomyrskyn ja pöyristyneen paheksunnan, ettei edes henkeä ehdi vetämään. Näille ”terroristeille” luetaan lakia oman käden oikeudella jopa niin hurjilla rangaistuksilla, ettei Suomen laki sellaisia ole enää keskiajan jälkeen tuntenut.
Tällainen ”tolkun ihmisten” paheksunnan selkäydinreaktio on sinänsä ymmärrettävä, koska eduskuntatalo edustaa demokratiaa, jota me Suomessa olemme tottuneet arvostamaan yhteiskuntamme ykkösasiana. Uskon – ja toivon – kuitenkin, että se ”tolkun ihminenkin” hetken mietittyään voisi miettiä näiden mielenosoittajien tarkoitusperiä ja myös sen väkivallatonta toteuttamista.
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.