Mielipide | Naiskuoro Vaput vei minut suojaan

Marian päivänä 23.3. saavuin Vappujen, Suomen vanhimman edelleen laulavan naiskuoron, konserttiin Kuokkalan kirkkoon.

Ulla Kotamäen johtaman kuoron 115-vuotisjuhlavuoden ensimmäisen konsertin ohjelman kannessa lensi kyyhkynen, jonka alla luki konsertin nimi Suojassa. Tilaisuus alkoi yleisön ja Vappujen yhdessä laulamalla virrellä 552 Mua siipeis suojaan kätke.

Vappujen ensimmäisen laulun säkeistöt vierivät sitten herkkinä helminä sisinpääni: Kosketa minua henki. Lähdin muiden mukana juhlamatkalle tapaamaan Neitsyt Maaria emosta, Jumalan synnyttäjää. Olimme kaikki pian siipien suojassa.

Tähden lempeen loistaessa lahjoittivat altot pohjan kuoron pehmeälle, mutta kirkkaalle soinnille, tarkasti käsitellylle tekstille, runsaille vivahteille.

Tämä juttu on maksuton

Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.