Helsinkiläinen sushiravintola painii kiusallisen ongelman kanssa: "Ihmiset piilottavat niitä vessaan ja tuolin alle"
Sushiravintolan ruokalistalla on tiukka ehto.
Hävikkiruokamaksun välttely saa jotkut asiakkaat epätoivoisiin tekoihin. Tämä on huomattu helsinkiläisessä sushiravintola Oishi 18:ssa, joka perii hävikkimaksua syömättömistä ruuista. Jotkut asiakkaat onnistuvat välttämään maksun kepulikonstein.
Ravintolan perustaja Pezhman Eskandari kertoo asiakkaiden suhtautuvan hävikkimaksuun yleensä ymmärtäväisesti.
– Hävikkimaksu toimii niin, että jos tilaat liikaa ruokaa, niin perimme hävikistä maksua euron per pala. Olipa se sitten pelkkä riisin pala tai mitä tahansa, niin veloitamme hävikistä.
Siis hetkinen, mitä tarkoitetaan riisin palalla?
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.